26 Ağustos 2011 Cuma

Kız Şapka Örneği Ve Yapılışı

 

Kız çocuğunuz için ponponlu çok şık bir bere şapka örneği. Daha önce Derya Baykal'da görmüştüm çok beğendim sizlerle paylaşıyorum.
BAŞ ÇEVRESİ: 48-50 santim (Büyük beden ölçüleri parantez içindedir.)
MALZEMELER: ANCHOR "Pirene" el örgü ipliği (ya da arzu ettiğiniz uygun bir ip)
Renk No: 1020 Yavruağzı; (Yaklaşık 100 gr.)
4.5 numara 1 çift örgü şişi, 1 adet röntgen filmi2
kızlar için örgü şapka
KULLANILAN ÖRGÜLER: Haraşo örgü, düz örgü2
ÖLÇÜ: 16 ilmek-32 sıra=10 cm2
BERENİN ÖRÜLMESİ
Örgü şişine 69 (73) ilmek atarak, 32 sıra haraşo örgü örün. 33. sıra başında ilk 12 ilmeği haraşo örgü örün. Verilen motif şemasını takip ederek 1 kez uygulayın. "Sıradaki 10 (11) ilmeği haraşo örgü örün. Motif şemasını tekrar uygulayın." Devamında tırnak içine alınan bölümü 3 kez tekrarlayın. Kalan 12 ilmeği haraşo örgü örerek sırayı tamamlayın. Sonraki sıralar aynı örgü düzeninde motif şemasının 1-42 sıralarını 1 kez uygulayın.

Not: Motif aralarındaki haraşo örgü ilmekleri 10 (11) sabit kalacak. Motif şemasını tamamladıktan sonra, motif ilmekleri düz örgü, aradaki ilmekler haraşo örgü düzeninde, aynı zamanda her 2. sırada iki kenardan 1'er ilmek ve motif ilmeği orta ilmek olacak şekilde her motiften 2 ilmek keserek 10 sıra örün. Kalan 9 (13) ilmeği, 1 sıra 2 ilmeği 1 ilmek örerek ilmek sayısını 5 (7) ye düşürün. İlmekleri açık olarak şişten çıkarın. Açık ilmeklerin içinden tığ yardımı ile örgü ipliği geçirin.

BİTİRME
Bere arka ortasını birleştirin. Bere tepesinde ilmekleri sıkıştırarak ipliği sabitleyin. Röntgen filminden genişliği 5 santim olacak şekilde bere için siper parçasını hazırlayın. Siperi örgü başında 5 santim genişlikte olan bölüm, bere önüne gelecek şekilde yerleştirin. Arka ortası 2 santim ve ön ortası 5 santim olacak şekilde örgü ucunu içe doğru katlayarak, örgü tersinde tutturun. Örgü ipliğinden 3 adet küçük ponpon hazırlayın. Bitmiş uzunluğu yaklaşık 15 santim olacak şekilde 3 adet zincir kordon hazırlayın. 3 kordonu bere tepesine tutturun. Kordonların diğer uçlarına ponponları tutturun.

MOTİF ŞEMASI, MOTİF ŞEMA AÇIKLAMASI

Düz örgü, düz örün
Şişe bir iplik dolayın (ajur)
İki ilmeği bir ilmek düz örün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder